Van 5 tot en met 9 juni gingen we met een groep – mensen die we niet eerder ontmoetten maar dat kan dus heel prima – mensen naar Rome. Ik ga er ook nog wel over schrijven! Zoveel indrukken. Wat een stad! Maar nu eerst maar wat beelden! Die vertellen hun eigen verhaal. Er zijn er veel meer…., maar om overkill te voorkomen deze selectie
Uiteraard moet je ‘m gezien hebben. De Sint Pieter… Bijzonder het baldakijn met daaronder het (vermoedelijke) graf van Petrus. De prachtige Pièta van Michelangelo. Het beeld van Petrus met de “vlakgekuste” voet, de koepel, het altaar….
De engelenburcht. Ooit gemaakt door keizer Hadrianus rond 130. Bizar dat het gebouw er nog zó bijstaat. Allerlei verhalen zijn erover te vertellen. Daarbij: foto met uitzicht vanaf de engelenburcht.
Oud Rome én modern Rome met daarbij het (onvermijdelijke) Colosseum…..